Es eju nu Latgolys

Es eju nu Latgolys
Tāvu zemei veļteita!
Es eju nu Latglis!
Bruoļ, latgalīt,
Voi taida tova dzeive?
Ir vosorys dīna,
Saule speid kai nikur!
Vēl pļavā zuole pylna
Ar svaigu reita rosu!
Šeit cylvāki jau naguļ,
Ar pirmajim gailim ceļās,
Puorsakrysta, nūsamozgoj
Paād mozu brūkašku.
Uzsuoc tī otkol sovu ikdīnys gaitu…
Jim ganeņš – mozs vēļ puika,
Nikuo tys nasaprūt!
Tam gryušai agri ceļtīs,
Bet kū!? Taids liktiņs jam lamts!
Kod cyti bārni guļ vēļ,
Tod ganeņš jau lūpu boru gona!
Nav vīglai!
Tam suortūs vaigus bīžai
Osora rūtoj!
Bet jys napasadūd!
Tik dora dorbu kuorteigai,
Grib vacuoku cereibys attaisnuot jis!
Dāls, myocīs i dorbu savu mīļoj!
Varbyut tod iz augšu dzeivē tiksi tu!
Un dāls šū padūmu īvaroj labi…
Es eju nu Latgalis!
Bruoļ, latgalīt,
Voi taida tova dzeive?
Par beidzamū kapeiku školu beidze myusu gons,
Par savu dorbu tam – vīnu uzvalku šyva.
Beja laiks!
Jis devēs tuoļi prūjom ar sirdī kvālu līsmu – tik izasist!
Jam veicēs — ar sovu dorbu, mīlesteibu
Jis lelu naudu peļnēja
Un dreiž vīn par lelu veiru kļiva,
Bet ganeņš myusu pazuda…
Da, jis klauseja tāvu, muoti
I dzeivē tuoli tyka,
Tik tagad – jam kauns par tū vītu,
Nu kurīnis iz savu pasaulis ceļu reiz suoce!
Es eju nu Latglis!
Bruoļ, latgalīt,
Voi taida tova dzeive?
Bet puiku tok saprast ari var!
Kas jam vairs tei Latgale – vīna bādu zeme?
Kur cilvākim nav dorba, kur volda bezcereiba,
Kur kotrs trešais dzer, nazyna, kas gaida tū reit!
Tam bīžai juodūmoj, par kū maizi reitam pierkt!
Latgalīts latgalīšam nava ta vairs bruoļs…
Es eju nu Latglis!
Nav ta dzeive vīgla —
Apsmej bīžai latgaļus!
Nacīnej jūs volūdu,
Bet tys it nikas!
Es eju nu Latgalis,
I asmu par tū lapns!
I voi varbyut kas skaistuoks,
Ka pīsaceļ nu reita,
Padzer svaigu pīnu i īelpoj gaisu.
Aizej iz mežu i skaistu dzīsmi suoc…
Es eju nu Latglis!
Bruoļ, latgalīt,
Voi taida tova dzeive?
Vītā, kū par Latgali sauc…
Добавить комментарий

